Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
q_michal
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 2049 Skąd: Lubartów/Warszawa
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 1:20 pm Temat postu: |
|
|
Wyslucham-wypowiem sie. Myslalem,ze po koncercie w Gdansku malo co mnie szybko zaskoczy... _________________ "You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself"
7 miejsc na podium w Wyborach Forumowych 2012 !
www.klasykarozrywki.pl - Wydawnictwo, Usługi Dziennikarskie, Usługi Reklamowe, Internetowa Księgarnia Muzyczna, Turystyka Koncertowa, Imprezy i Projekty Kulturalne
www.sklep.klasykarozrywki.pl - Internetowa Księgarnia Muzyczna |
|
Powrót do góry |
|
|
Pikers
Dołączył: 12 Lip 2004 Posty: 1076 Skąd: Dębica
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZLOT
Dołączył: 02 Lut 2004 Posty: 222 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie/Okehampton
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 2:42 pm Temat postu: |
|
|
niesamowita rzecz ,kocham takie rzeczy,radosc dla uszu...i wogole:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 2:50 pm Temat postu: |
|
|
Teraz na wszystko znajdą taśmy
zasysam |
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 2:54 pm Temat postu: |
|
|
Kłin napisał: | W ogóle skąd uzyskano podziały tych utworów, że trafiły do sieci?
Jaka jest historia tego uploadu ?
|
Podział jest oryginalny- to są ścieżki taśm matek.
Killer Queen- kiedyś uczniowie Berkeley College (jedna z najbardziej renomowanych szkół muzycznych) otrzymali w ProToolsie (jeden z najpopularniejszych komputerowych programów do pracy w studio nagraniowym) kopię taśmy matki tego utworu do projektu. Ktoś sobi eskopiował...
TRACK 15 BoRhap, Fred śpiewa zwrotki i refren a capella- dawno nie miałem ciarek słuchając Queen... Jak wsłuchacie się uważnie- na początku słychać jak Freddie coś pije...! A potem solo Briana bez niczego więcej... MIAZGA!!! I końcówka- Freddie "Oh, fuck it"... Cudo...
Ktoś (Radek?) pytał niedawno o overdubs... Lepiej niż na przykładzie tych taśm nie da się tego wyjaśnić... Tak w ogóle są tutaj też włąśnie nieużyte (wyciszone) takes, jak to właśnie na taśmie matce bywa... Niesamowity skarb... pomyślcie sobie że Brooks takich taśm słucha z każdego okresu- Made In Heaven sesje 91 na przykłąd... Innuendo... ADATR... ech....... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 3:31 pm Temat postu: |
|
|
Po przesłuchaniu ścieżek "Killer Queen", zwłaszcza tych "klawiszowych" nabrałem ochoty, aby znów zacząć pobierać lekcje gry na fortepianie I coraz poważniej o tym myślę Tylko kiedy ja k...a znajdę na to czas!
No i jestem bardzo zaskoczony tym, że utwór kryje wiele ciekawych ścieżek wokalnych, które za pierwszym razem ciężko jest wychwycić. _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
Ziutek98
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 3947 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 4:33 pm Temat postu: |
|
|
Jak to niedawno oglądałem z dodatków do Greatest Video Hits ten dokument, w którym Brian w studio opowiadał o BohRhapie i zapuszczał różnymi grupami różne ścieżki tymi swoimi suwaczkami... jak ja mu wtedy zazdrościłem... Poza tym kiedyś próbowałem sklecić część balladową w jedną piosenkę - tak mi będzie łątwiej się bawić Cudne to, po prostu cudne...
I racja, że pewnych rzeczy się nie słyszy w ostatecznej wersji... Ile to ciekawych smaczków można było wylapać z wersji instrumentalnych, a co dopiero z takiej rozkładówki ^^ _________________ PRÖWLER - kapela rockowa, ja na basie. Info o koncertach na kanale pod linkiem |
|
Powrót do góry |
|
|
szymek_dymek
Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 2079 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 4:40 pm Temat postu: |
|
|
Świetna sprawa, która wzbudza we mnie ambiwalentne uczucia
No bo z jednej strony - takie zupełne uświadomienie sobie, że ten luz, przepych i eklektyzm jest tak naprawdę efektem mrówczej pracy w studio i klecenia masy ścieżek do kupy... Ja to wiedziałem, ale po odsłuchaniu tych cymesików, trochę to odarło proces twórczy z mistycyzmu w moim pojęciu. Choć jednocześnie wprowadziło podziw dla maestrii w posługiwaniu się dobrodziejstwami studia.
No a z drugiej strony - czapki z głów za umiejętność zrobienia z takich kolosów i wypchanych po brzegi smaczkami dzieł uproszczonej formy na koncertach _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 8:42 pm Temat postu: |
|
|
17 ścieżka Rapsodii wymiata... Fredek śpiewający ostrą część a capella... kurna... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
daga Site Admin
Dołączył: 29 Paź 2003 Posty: 11065 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:00 pm Temat postu: |
|
|
Wymiatają te Galiela, falset Rogera w For meeeeeeee ścieżka bodajże 18 i 19, Bismilah raz tak ciężko zaśpiewany prze Fredka - 17,18 i całość słuchana a capela. Czy intro na totalnym falsecie 17-18.
A powaliło mnie najbardziej dźwięk talerzy imitujący wiatr 17 i 18
Część rockowa jak Fredkowi nie starcza głosu i mu się łamie lekko. - 20
Małe smaczki gitarowe w różnych momentach.
Sekcja tylko z fortepianem. Fenderek wspomina, ze Fred coś pije. Legenda głosi, że w czasie nagrywania Bo Rhap, Fred popijał szampana, który wylał na fortepian i do dziś dnia jest tam plama.
Pewnie jeszcze długo będę to analizować.
Z Kłinem rozmawiałam na temat jak to było zmontowane. I doszłam po namyślę, że lekko się myliłam. Skoro są tam ewidentne wtopy Fredka to zapewne musiały być one wycięte. I mam pytanie do bardziej zorientowanych w nagrywaniu. Mamy tu kolejne podejścia, nakładki, oddzielne instrumenty, osobne sekcje wokali. I czy były to tak nagrywali bas, fortepian wyszło ok i zostawiali. Fred próbował różnych podejść do intro, sekcji rockowej i ta najlepsza była dolepiana do instrumentów, czy jakiejś elementy z niej wycinane i tak zlepiane z kilku podejść?
A o to fotki klimatyczne :] Aby wczuć sie w klimat.
A teraz KQ, piosenka krótsza, więc pójdzie szybciej. _________________ http://www.wierszetakzwane.prv.pl/
http://www.deaky.prv.pl/
http://www.queen1991.blog.pl
http://www.queen.blox.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:29 pm Temat postu: |
|
|
nie wszystko co my słyszymy jest w ostatecznym miksie! część jest "ukryta" pod innymi brzmieniami, część jest rzeczywiście wycięta- to jest w końcu taśma-matka! Czy ktoś z was ma wersję ANATO na której Fredek nalicza 1...2...3... przed BoRhap?
I dokładnie- słychać czasami (TRACK 15) jak Fred śpiewa całe dwie zwrotki i tylko pierwszy refren- tyle z danego "take'u" było naprawdę dobrego... też we wstępie słychać jak odpuszcza dwie linijki- one są z kolei nagrane na innej ścieżce... Generalnie to się nagrywa wybierając lepsze fragmenty...
TERAZ to jest komputer więc bierze sie odpowiedni fragment, zlewa łądnie cyfrowo z innym- i po sprawie. Wiecie jak oni nagrywali i łączyli poszczególne fragmenty wtedy czasami? Nożyczki w łapę, taśma klejąca i heja... SERIO!!!
Mam gdzieś wywiad- chyba z Iommim- jak opowiadał, że Brian ich odwiedził w studio i pomagał im wyprodukować jakiś utwór... Przerażeni patrzyli jak zwoje taśm z kilku podejść lądowały na podłodze a Brian zlepiał z tych dobrych fragmentó "właściwą" ścieżkę... Ale kiedy usłyszeli efekt kjońcowy stwierdzili, że już wiedzą jak powstają te wielkie Queenowe dzieła... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
mike
Dołączył: 26 Sie 2004 Posty: 4802 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Jako, że zawsze chciałem rozłożyć jakiś utwór na części składowe, to słuchałem z niemałym zainteresowaniem. Wreszcie można było poznać te utwory na nowo, odkryć kilka nieuchwytnych w gotowym utworze smaczków.
I dawno nie słuchałem czegoś zupełnie dla mnie NOWEGO, to też się docenia.
Szczególnie ciekawiła mnie linia basu i gitary, a także trójkąt w Killer Queen . _________________ QPoland - skoro jestem już oficjalnym współpracownikiem, to warto zachwalać
http://podniosle.blogspot.com/ - mój superowy bloga$$ek! (aktualizacje w każdy cojakiśczas)
Still Burnin' (i wiele innych: http://www.youtube.com/user/MikeBoatCityPl/videos)
C-lebrity - kontrowersyjny klip zbanowany na YT! |
|
Powrót do góry |
|
|
daga Site Admin
Dołączył: 29 Paź 2003 Posty: 11065 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasdfg7
Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 4279 Skąd: Dębica/Wrocław
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:34 pm Temat postu: |
|
|
Fenderek napisał: | Nożyczki w łapę, taśma klejąca i heja... SERIO!!!
|
WTF???
Może wydam się wam ignorantem no ale powaga?? Nie mieli co robić tylko w wycinanki się bawili.... A tak to jak klecili np. Innuendo. Tak samo czy może już były wtedy "komputery"?? _________________
MARILLION - BRAVE
The true soul of Queen band is lost...
______________________________
I've Been Blessed By God
Yet I Feel Forsaken
All To Me Was Given
Now It's Finally Taken |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:42 pm Temat postu: |
|
|
Bum komputerów przyjaznych użytkownikom nastąpił w 1981 Wtedy to panowie z Apple sprezentowali swoje cudo szerokiej publiczności
winc wisz
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto Lut 05, 2008 9:43 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:42 pm Temat postu: |
|
|
INNUENDO to już czasy ponożyczkowe _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:45 pm Temat postu: |
|
|
Nawet można było jakiś czas temu znaleźć na YouTube filmiki przedstawiające plan produkcji albumu. I w tle gdy Brian się wypowiada widać prymitywne komputerki |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 9:46 pm Temat postu: |
|
|
Heh, już się w takim studio widzę pociętego nożyczkami... chyba bym się do tego jeszcze niechcący powiesił na takiej taśmie Na szczęście teraz to czysta robota Tym większy podziw dla ludzi, którzy potrafili poskładać ścieżki w całość (RÓWNO!), że o pomysłach już nie wspomnę <-pedalska emota dla kota _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 10:37 pm Temat postu: |
|
|
Celem wyjaśnienia- taka taśma matka nie zawiera absolutnioe wszystkiego- jak wspominał kevin spacey oni to na przykład nagrywali na jednej taśmie, tam zarejestrowano na przykłąd śpiewającego Freda. Potem nagrano go jeszcze raz. Stwirdzono, że za pierwszym razem zaśpiewał lepiej zwrotkę- za drugim refren. Nożyczki-taśma- i wtedy tę poklejoną taśmę kopiowano na jedną ze ścieżek multitracku.
Multitrack czy też mastertape NIE BYŁ oczywiście cięty, tylko pojedyncze ścieżki PRZED zgraniem na multitrack... dlatego na multitracku wokal w pewnym momencie na jednej ścieżce się kończy- a jest dokończony na innej.
Włóżcie sobie te wszyetki ścieżki na jakiś program imitujący studio nagraniowe (ProTools, CoolEdit) i będzie sie wiele rzeczy zazębiać... Tyle- że głośność poszczególnych ścieżek będzie inna- co też może być cholernie ciekawe...
daga wspomniała ścieżkę z wokalem- tam czasami słychać jak Fredek dla utrzymania rytmu nuci sobie pod nosem melodię!!! Bo już "przeciek" ze słuchawek to normalna sprawa... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Bizon
Dołączył: 24 Sty 2004 Posty: 13394 Skąd: Radomsko/Łódź
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 11:25 pm Temat postu: |
|
|
czy to , co jest z KQ na megaupload moglby ktos wrzucic na mediafire? na MU jak zwykle limit polaczen dla kraju wyczerpany, a cala reszte juz mam _________________
if you don't like oral sex, keep your mouth shut...
http://issuu.com/rockaxxess/docs/rock_axxess_15-16 - nowy numer ROCK AXXESS
you never had it so good, the yoghurt pushers are here |
|
Powrót do góry |
|
|
Leniu
Dołączył: 06 Kwi 2004 Posty: 2432 Skąd: Przemyśl / Kraków
|
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 11:39 pm Temat postu: |
|
|
Słucham tego i słucham... I nie mogę przestać - to jest genialne...
Jak tak słucham tego, to myślę, że dałbym wszystko by mieć takie taśmy-matki z Mother Love... |
|
Powrót do góry |
|
|
daga Site Admin
Dołączył: 29 Paź 2003 Posty: 11065 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 9:37 am Temat postu: |
|
|
Jeżeli miałbym się czegoś uczepić, to szkoda, że te ścieżki są w mono Ale dla chcącego nic trudnego. Jak się chce, to zawsze można się z tego jakoś wyratować przez co później taki poskładany utwór może brzmieć interesująco _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Bizon
Dołączył: 24 Sty 2004 Posty: 13394 Skąd: Radomsko/Łódź
|
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 2:09 pm Temat postu: |
|
|
dynx daga _________________
if you don't like oral sex, keep your mouth shut...
http://issuu.com/rockaxxess/docs/rock_axxess_15-16 - nowy numer ROCK AXXESS
you never had it so good, the yoghurt pushers are here |
|
Powrót do góry |
|
|
lemur Moderator
Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 5251 Skąd: z Komitetu Centralnego
|
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 9:30 pm Temat postu: |
|
|
Ściągnąłem, pobieżnie przesłuchałem...jakieś szersze komentarze nastąpią gdy wysłucham wszystkiego na spokojnie po feriach. Ale sama rzecz - miód. Szkoda tylko, że nie ma analogicznego znaleziska z "She Makes Me"
Wokal rockowej części w 17 ścieżce rzeczywiście wymiata...
EDIT: Wokal w 22 ścieżce...aaaaaachhhh...jak to dopiero, bez instrumentów, słychać...
"Let me go" mnie rozwaliło... _________________ Pierwszy Pisarz Forum 2006, 2007, 2009; Podpis Roku 2010
Mój blogasek: http://obserwujacylemur.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 10:25 pm Temat postu: |
|
|
le_mmor napisał: | "She Makes Me"
|
Taa... TRACK 12- Brian dyszy... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
daga Site Admin
Dołączył: 29 Paź 2003 Posty: 11065 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenderek
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 13423
|
Wysłany: Czw Lut 07, 2008 10:35 pm Temat postu: |
|
|
To NIE JEST klawesyn! To jest pianino (kuźwa.... fortepian...)- tylko ścieżka jest tak nazwana, nic więcej Już wyjaśniano na QZ
Ja już wiem cholera czemu tak mylę ten pieprzony fortepian z pieprzonym pianinem... Po angielsku jest to "piano"... _________________
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter- don't mind.
A teraz, drogie dzieci ... pocałujcie misia w dupę
http://fenderek.blogspot.co.uk/ |
|
Powrót do góry |
|
|
daga Site Admin
Dołączył: 29 Paź 2003 Posty: 11065 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrekR
Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 84 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 9:30 pm Temat postu: |
|
|
Czy jest taka możliwość, by ktoś przekonwertował ścieżki do formatu mp3 i w takiej postaci wrzucił? Moje ukochane łącze musiałoby ściągać te pliki przez całą noc, co z kilku względów jest niemożliwe... |
|
Powrót do góry |
|
|
|