FAQFAQ
SzukajSzukaj
UżytkownicyUżytkownicy
GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja

ProfilProfil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ZalogujZaloguj

Forum Forum.Queen.PL (tylko do odczytu) Strona Główna
Użytkownikami tego forum nie są wyłącznie (i w większości) członkowie Polskiego Fanklubu Queen, dlatego ogółu opinii prezentowanych na forum nie można traktować jako opinii Fanklubu, w tym jego Zarządu i innych organów nadzoru.
Polski Fanklub Queen

Czat.Queen.PL!
Koleje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum.Queen.PL (tylko do odczytu) Strona Główna -> FreestyleForum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Werty



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1310

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 4:17 pm    Temat postu: Koleje Odpowiedz z cytatem

Tak więc interesujecie się tym?? Ja nawet kiedyś kupiłem sobie atlas polskich lokomotyw i studiowałem go przez pół roku.
Najbardziej znane polskie lokomotywy elektryczne to:

EU07
Układ osi - BoBo
Długość całkowita - 15915 mm
Największa szerokość - 3038 mm
Największa wysokość
od główki szyny - 4343 mm
Rozstaw osi wózka - 3050 mm
Rozstaw osi skrajnych lok. -11600 mm
Rozstaw czopów skrętu - 8550 mm
Masa służbowa lokomotywy - 80 000 kG (80 ton)
Nacisk zestawu kołowego na tor - 20 000kG
Średnica kół - 1250 mm
Typ silników trakcyjnych - EE541A
Moc godzinna - 2080 kW
Moc ciągła - 2000 kW
Przełożenie przekładni głównej - 79:18
Prędkość konstrukcyjna - 125 km/h

Ta lokomotywa nie jest polskim wymysłem a angielskim projektem z lat 30-tych. Pierwowzorem był EU06(20 egzemplarzy które stacjonują w lokomotywowni Kraków Prokocim). Pierwsza seria tych lokomotyw została zbudowana we Wrocławskim Pafawagu(1965-1974). Drugą serię rozpoczęto produkować w latach 80-tych w zakładach Hipolita Cegielskiego(o 4 tony lżejsze).

EP07
Wygląda tak samo jak EU07 z wyjątkiem napisu. Zostały tam wprowadzone zmiany doprowadzające do zmniejszenia wydajności silników trakcyjnych które w EU07 często się psuły z powodu dużych obrotów.

EP08

Jest to zmodyfikowana wersja EU07. Przystosowana do jazdy z prędkością 140 km/h. Modyfikacji uległo w sumie 14 lokomotyw.
ET22
Układ osi - CoCo
Długość całkowita - 19240 mm
Rozstaw osi skrajnych lok. -13800 mm
Baza wózka - 3500 mm
Masa służbowa lokomotywy - 120 000 kG (120 ton)
Średnica kół - 1250 mm
Napięcie obwodów rozrządu - 110 V
Typ silników trakcyjnych - EE541A
Moc ciągła jednego silnika - 500 kW
Moc ciągła lokomotywy - 3000 kW
Przełożenie przekładni głównej - 79:18
Prędkość maksymalna - 125 km/h
Model przeznaczony głownie do ciągnięcia składów towarowych jednak w ostatnich czasach można je zobaczyć także przy składach pasażerskich. Duża część aparatury pochodzi z EU07. Od 1969 do 1989 wyprodukowano 1183 egzemplarze tej lokomotywy. Unika się używania tych lokomotyw w miejscowościach górskich z powodu dużego ryzyka wykolejenia(trzyosiowe wózki).

EP09

prędkość maksymalna - 160 km/h
Najmłodszy projekt polskiego taboru kolejowego. Istnieje w sumie 47 egzemplarzy tej lokomotywy. Najczęściej ciągną składy intercity i eurocity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dominik89



Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 2187
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 4:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój (chyba najlepszy) kolega z gimnazjum b.interesuje się pociągami, tak bardzo że sam by chciał pracować tam, ale to nie dla niego. b.dobrze zna fizykę i powinien iść w tym kierunku, wkleję za jakiś czas jego pracę którą zrobił specjalnie dla mnie.
_________________
Łosiu
Tom po lewej to arcymistrz chytrości i łasości xP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Gohan



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1151
Skąd: Gogolin

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 4:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przez całe dzieciństwo byłem wielkim fanem kolei. Rodzina podejrzewała mnie nawet wówczas o jakąś dewiację na tym punkcie. Pamiętam, że był taki okres, kiedy na pamięć znałem rozkład jazdy. Uwielbiałem przebywanie na dworcu i "odprawiałem" wiele pociągów przejeżdżających przez Gogolin. Z miłością do kolei łączył się też pewien strach. To było bodajże pod koniec lat 80-tych, kiedy do żółtków wprowadzono sygnały odjazdu. Na początku bardzo się ich bałem, bywały one przeraźliwe, dlatego zawsze wsiadałem do żółtka z walkmanem. Jeżeli mam być do końca szczery to nadal trochę się ich boję, choć może tego nie okazuję. W każdym razie zawsze wolałem jeździć tzw. "piętrusami" i klasycznymi składami z lokomtywą, a nie pociągami oznaczanymi w rozkładzie jazdy symbolem E (czyli żółtkami właśnie). Ostatnimy laty kolejowa pasja zdecydowanie zmalała. Równie wielką miłością darzyłem tramwaje i to szczególnie te w Krakowie, zresztą do dzisiaj znam wszystkie trasy i numery na pamięć. Miło wiedzieć, że na forum znaleźli się także inni kolejowo-tramwajowi zboczeńcy Wink
_________________
"Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
KrzysiekP



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 2115
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś była taka bajka, w której lokomotywy miały twarze Very Happy Bardzo ją lubiłem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lemur
Moderator


Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 5251
Skąd: z Komitetu Centralnego

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 6:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Queen Fan napisał:
Kiedyś była taka bajka, w której lokomotywy miały twarze Very Happy Bardzo ją lubiłem Wink


A w tworzenie tej bajki zamieszany był nie kto inny jak Tim Staffel Wink
_________________
Pierwszy Pisarz Forum 2006, 2007, 2009; Podpis Roku 2010

Mój blogasek: http://obserwujacylemur.wordpress.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Kensington



Dołączył: 27 Sie 2004
Posty: 4263
Skąd: Modar

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gohan napisał:
Miło wiedzieć, że na forum znaleźli się także inni kolejowo-tramwajowi zboczeńcy Wink


Miłością do pojazdów szynowych zaraziłem się w połowie lat dziewięćdziesiątych. I to szaleństwo trwało przez dobrych kilka lat Very Happy Uwielbiałem zaliczać sieć, wielokrotnie robiłem "kółeczka", wykonywałem dziesiątki zdjęć itd. itp. Nieodłącznym elementem w mojej domowej biblioteczce był SRJP - zbierałem wszystkie w latach 1995-2003. Niebawem rozwinę ten wątek.
_________________

Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jagaciarz



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 670
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 7:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początek:cieszę się,że dzięki wątkowi dotyczącemu wspomnień z dzieciństwa powstał i ten,jakże fascynujący, wątek.
Nie muszę też chyba dodawać,że cieszę się tj.Gohan napisał,że jest nas kilku.

U mnie miłość(niektórzy to nazywają po prostu wykolejeniem:)do wszystkiego co porusza się po szynach zaczęła się w dzieciństwie rzecz jasna.Miały na to wpływ chyba 2 czynniki:
-miałem wówczas działkę położona,a jakże, miedzy dwiema liniami kolejowymi;Łódź Kaliska-Łowicz i Łódź Kaliska-Kutno
-często jezdziłem z rodzicami do Łodzi,która w latach 80.eksploatowała 3 podstawowe typy tramwajów- popularne enki,czyli 5N, moje ulubione przeguby czyli 803N i 102NaW oraz popularne do dziś wszędzie 805Na
Do tego Łódź to największa pod względem długości tras tramwajowych "wąskotorowa" sieć w Polsce ( i jedna z największych w Polsce w ogóle- mimo licznych likwidacji linii w latach 90.).

Fascynacja pojazdami szynowymi została mi do dziś,z tym że zdjęć "własnej roboty" mam mało,za to strony o tej tematyce odwiedzam często,mam kilka numerów Świata kolei-świetnie zrobione pismo-i poluję na archiwalne,poza tym należę do łódzkiego Klubu Miłośników Starych Tramwajów,z tym że ze względu na różne zajęcia i brak czasu nie działam w nim pełną gębą i raczej rzadko bywam na zebraniach.
Poza tym jak juz wspominałem w innym wątku lubię zrobić sobie w wolnym czasie "rowerówkę" pod kątem kolejowym-dziś tym sposobem zaliczyłem 2 mijanki pociągów w Jedliczu Łódzkim( 1)żółtek z pospiesznym "Stoczniowiec" Katowice-Gdynia Główna i 2)skład cystern prowadzony rzecz jasna ET22 z żółtkiem do Torunia;co ciekawe żółtki juz w nowym,czerwono-szarym malowaniu).

Mam nadzieję,że temat będzie się rozwijał,tak z innej beczki dodam jeszcze,że nic chyba nie pobije klimatów kolejowych Dolnego Śląska.
_________________
That time will come,one day you'll see when we can all be friends


Ostatnio zmieniony przez jagaciarz dnia Pią Sie 17, 2007 9:15 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gohan



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1151
Skąd: Gogolin

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o tramwaje, to moimi ulubionymi są gierkowskie sto piątki. W Krakowie nieco starsze 102 już od paru ładnych lat nie jeżdżą, a w innych miastach jeszcze są. Poniżej krakowska sto piąteczka:
http://www.transportszynowy.pl/942.jpg
_________________
"Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Werty



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1310

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie 105Na jest najbardziej rozpowszechniony modelem tramwajów. W Warszawie i Łodzi zauważyłem te całkiem nowe tramwaje.
Na przykład. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mariusz



Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2411
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Interesowałem się jako dziecko; wtedy, czyli pod koniec lat 80-tych, podejrzewam że większość dzieciaków miała bzika na punkcie kolejek elektrycznych! Podróże koleją również były niezapomnianym przeżyciem dla małego szkraba, jakim wówczas byłem...Póżniej zmieniło się to w trochę 'inny' rodzaj zainteresowań, ale tego tematu akurat nie będę poruszał, gdyż jest już poza mną... Wink A w chwili obecnej...coraz rzadziej korzystam z usług PKP(choć cel podróży jest o wiele przyjemniejszy... Wink Embarassed ).
_________________
There Must Be More To Life Than This
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jagaciarz



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 670
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kraków ma dość ciekawy i zróżnicowany tabor, zwłaszcza dzięki uzywanym wozom z Niemiec i z Wiednia.
Co do stopiątek-ciekawostką może być fakt,że w Gorzowie Wlkp. liczba używanych GT6 przewyższyła już liczbe 105Na,co jest pierwszym takim przypadkiem w Polsce.Za kilka lat podobnie moze być w innych miastach-np. do Szczecina na przełomie 2006/2007 sprowadzono chyba około30-40 uzywanych Tatr (bodaj KT) z Niemiec.
Jednak olbrzymia liczba 105(niektórzy mówią na nie "akwarium") gwarantuje,ze kilka ładnych lat ten typ (mimo nienajlepszych opinii)jeszcze pojeździ-a juz w Łodzi dość długo na pewno.

@werty-Wrzuciłes zdjęcie śląskiego Citadisa,dosyc ładnego dziecka chorzowskiego Konstalu.W Warszawie jeździ coś w tym stylu-w każdym razie na pewno też produkt konstalowski.Niestety oznaczenia w tej chwili nie podam-trzeba na stronie sprawdzić.
W Łodzi z typowo "nowych" mamy austriackie(choć montowane w Łodzi) Cityrunnery, po inauguracji Łódzkiego Tramwaju Regionalnego(planowo marzec 2008) mają dojechać bydgoskie Pesy.
_________________
That time will come,one day you'll see when we can all be friends
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kensington



Dołączył: 27 Sie 2004
Posty: 4263
Skąd: Modar

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jagaciarz napisał:
Wrzuciłes zdjęcie śląskiego Citadisa,dosyc ładnego dziecka chorzowskiego Konstalu.


Owszem, ładny. Ale czy funkcjonalny?

jagaciarz napisał:
W Warszawie jeździ coś w tym stylu-w każdym razie na pewno też produkt konstalowski.Niestety oznaczenia w tej chwili nie podam


Masz na myśli 116Na Question
_________________

Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Werty



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1310

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


116-ki tak nowocześnie nie wyglądają.
Tu mamy Łódzkiego Cityrunnera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jagaciarz



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 670
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,sprawdziłem na Wikipedii- 116Na. Z nowości są też 123 N, 1 sztuka 112 N jeszcze z połowy lat 90.,a w pażdzierniku mają też dojść nowe Pesy.
Jednak szynowym symbolem Warszawy cały czas jeszcze(ciekawe jak długo) pozostają popularne trzynastki,specjalnie dla niej (i tylko dla niej,jesli nie liczyc 1 sztuki na Śląsku) produkowane.
Dzięki dostawom trzynastek w latach 70. nie było już w W-wie popularnych i podstawowych wtedy w całym kraju enek.
_________________
That time will come,one day you'll see when we can all be friends
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kensington



Dołączył: 27 Sie 2004
Posty: 4263
Skąd: Modar

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jagaciarz napisał:
Jednak szynowym symbolem Warszawy cały czas jeszcze(ciekawe jak długo) pozostają popularne trzynastki


To właśnie "trzynastkom" Kabaret OT.TO zadedykował piosenkę pt. "Parówa" Wink
_________________

Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gohan



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1151
Skąd: Gogolin

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo w Krakowie do najnowszego taboru należy model NGT6


_________________
"Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
PieciaM



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 247
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ej, jak może być temat o kolejach to ja założe autobusach - w końcu też pasja Very Happy

Koleje lubie, aczkolwiek nie znam się tak bardzo jak na komunikacji autobusowej/trolejbusowej/tramwajowej.
_________________
"Today I settled all family business so don't tell me that you're innocent."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
jagaciarz



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 670
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 10:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli lubisz tramwaje to znaczy,że i tak dobrze trafiłeśSmile.Teraz już wiem skąd poprzedni avatar z jelczem MZK w tle.

A co do trolejbusów-pamiętasz jeszcze te słupskie? Podobno ich istnienie było cały czas zasadne,ale w wyniku jakichś absurdalnych decyzji trajtki zlikwidowano(o ile dobrze pamiętam w 1998 albo w 1999).Wiesz może coś więcej na ten temat?
_________________
That time will come,one day you'll see when we can all be friends
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PieciaM



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 247
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 10:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Założyłem nowy topic, także tam odpowiem na to pytanie i wszystko wyjaśnie - specjalnie dla Ciebie Smile
_________________
"Today I settled all family business so don't tell me that you're innocent."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
BeBe



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 4252
Skąd: FAC 51

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 10:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wow. Nawet nie wiedziałem, że jest kilka rodzai lokomotyw ;d
_________________
Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kensington



Dołączył: 27 Sie 2004
Posty: 4263
Skąd: Modar

PostWysłany: Pią Sie 17, 2007 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest ich więcej niż "kilka". werty36 wymienił tylko najpopularniejsze elektrowozy.
_________________

Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Werty



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1310

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 8:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kensington napisał:
Jest ich więcej niż "kilka". werty36 wymienił tylko najpopularniejsze elektrowozy.
Jak mnie natchnie to napisze o innych typach. A może ktoś inny się zdecyduje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PiotreQ



Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 4957

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 11:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie odczuwam specjalnego pociągu do pociągów, co nie znaczy, że są mi obojętne Wink Poza tym, jako miłośnik samochodów, jestem w stanie sobie wyobrazić co czuje miłośnik lokomotyw na widok tej kupy żelastwa Very Happy
_________________


Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008


PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gohan



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1151
Skąd: Gogolin

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 1:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o pociągi pospieszne to zastanawi mnie jedna rzecz. Zawsze byłem beznadziejny z fizyki, więc może ktoś z Was mi to wytłumaczy. Mianowicie, czy jeśli pociąg ma w przebiegu trasy odcinek, który nie jest zelektryfikowany, tzn. musi być ciągnięty przez spalinówkę, to może ciągnąć wagon restauracyjny? Bo słyszałem, że w wielu wypadkach jest to niemożliwe. Dlatego zwykle takie pociągi (np. Wrocław - Zamość, czy Katowice - Jelenia Góra) nie ciągną Warsu. Ale nie mam pojęcia dlaczego...
_________________
"Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
snopek



Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 637
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Sie 18, 2007 1:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spora część Niemców inetresuje się koleją.
Przyjeżdżają do mojego miasta z aparatami i pełno zdjęć robią. (w sumie to mogę powiedzieć, że robili, bo teraz po przebudowie prawie wcale nie ma już tych starychurządzeń, semaforów, przekładni, itp.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Gość






PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 10:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

-- USUNIETO --
Powrót do góry
Gohan



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1151
Skąd: Gogolin

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki. Faktycznie tak jest, że pociągi pospieszne na odc. Wrocław - Jelenia Góa nie ciągnął wagonu restauracyjnego. Jednakże jest to linia elektryczna. A pociąg, o którym mówiłem, z Katowic do Kędzierzyna-Koźla ciągnięty jest przez elektrowóz, potem z Kędzierzyna do Wałbrzycha spalinówka, a Wałbrzych - Jelenia znowu elektrowóz. Był (nie wiem może jeszcze jest) pospieszny Hetman z Wrocławia do Zamościa. I on np, ciągnął Wars mimo, że na odc. Dębica - Zamość nie miał prądu. Wszystko to bardzo dziwne Wink
_________________
"Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Monior vel. MoniQue(en)



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1683

PostWysłany: Czw Sie 23, 2007 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jagaciarz



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 670
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Czw Lis 29, 2007 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zeby odświeżyć temat:).
W czasach kiedy raczej likwiduje się połączenia kolejowe mile zaskoczyła mnie informacja,że w 2009 roku ma zostać wyremontowana linia Łódź Kaliska-Łowicz,niegdyś bardzo ważna i uczęszczana linia,obecnie jeżdzą po niej tylko pociągi towarowe(w dużej mierze dzięki remontowi Warszawsko-Wiedeńskiej,jak i inwestycjom przemysłowym w rejonie Strykowa).
Miło byłoby ujrzeć na linii osobówki do Łowicza jak za dawnych lat-zapotrzebowanie na te pociągi cały czas jest,jeszcze nie tak dawno(6-7 lat temu) było 9 par w ciągu dnia,teraz nie ma żadnej:(SadSad(latem jeździły jeszcze 2 pary).Poza tym linia jest ważna jako alternatywne połaczenie Łodzi z W-wą,nie tylko podczas objazdów.
_________________
That time will come,one day you'll see when we can all be friends
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mancin



Dołączył: 16 Gru 2003
Posty: 333

PostWysłany: Czw Lis 29, 2007 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.....

Ostatnio zmieniony przez mancin dnia Pon Gru 06, 2010 9:37 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum.Queen.PL (tylko do odczytu) Strona Główna -> FreestyleForum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Dopracował: Piotr^ Kaczmarek