Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Werty
Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 1310
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 4:17 pm Temat postu: Koleje |
|
|
Tak więc interesujecie się tym?? Ja nawet kiedyś kupiłem sobie atlas polskich lokomotyw i studiowałem go przez pół roku.
Najbardziej znane polskie lokomotywy elektryczne to:
EU07
Układ osi - BoBo
Długość całkowita - 15915 mm
Największa szerokość - 3038 mm
Największa wysokość
od główki szyny - 4343 mm
Rozstaw osi wózka - 3050 mm
Rozstaw osi skrajnych lok. -11600 mm
Rozstaw czopów skrętu - 8550 mm
Masa służbowa lokomotywy - 80 000 kG (80 ton)
Nacisk zestawu kołowego na tor - 20 000kG
Średnica kół - 1250 mm
Typ silników trakcyjnych - EE541A
Moc godzinna - 2080 kW
Moc ciągła - 2000 kW
Przełożenie przekładni głównej - 79:18
Prędkość konstrukcyjna - 125 km/h
Ta lokomotywa nie jest polskim wymysłem a angielskim projektem z lat 30-tych. Pierwowzorem był EU06(20 egzemplarzy które stacjonują w lokomotywowni Kraków Prokocim). Pierwsza seria tych lokomotyw została zbudowana we Wrocławskim Pafawagu(1965-1974). Drugą serię rozpoczęto produkować w latach 80-tych w zakładach Hipolita Cegielskiego(o 4 tony lżejsze).
EP07
Wygląda tak samo jak EU07 z wyjątkiem napisu. Zostały tam wprowadzone zmiany doprowadzające do zmniejszenia wydajności silników trakcyjnych które w EU07 często się psuły z powodu dużych obrotów.
EP08
Jest to zmodyfikowana wersja EU07. Przystosowana do jazdy z prędkością 140 km/h. Modyfikacji uległo w sumie 14 lokomotyw.
ET22
Układ osi - CoCo
Długość całkowita - 19240 mm
Rozstaw osi skrajnych lok. -13800 mm
Baza wózka - 3500 mm
Masa służbowa lokomotywy - 120 000 kG (120 ton)
Średnica kół - 1250 mm
Napięcie obwodów rozrządu - 110 V
Typ silników trakcyjnych - EE541A
Moc ciągła jednego silnika - 500 kW
Moc ciągła lokomotywy - 3000 kW
Przełożenie przekładni głównej - 79:18
Prędkość maksymalna - 125 km/h
Model przeznaczony głownie do ciągnięcia składów towarowych jednak w ostatnich czasach można je zobaczyć także przy składach pasażerskich. Duża część aparatury pochodzi z EU07. Od 1969 do 1989 wyprodukowano 1183 egzemplarze tej lokomotywy. Unika się używania tych lokomotyw w miejscowościach górskich z powodu dużego ryzyka wykolejenia(trzyosiowe wózki).
EP09
prędkość maksymalna - 160 km/h
Najmłodszy projekt polskiego taboru kolejowego. Istnieje w sumie 47 egzemplarzy tej lokomotywy. Najczęściej ciągną składy intercity i eurocity. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dominik89
Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 2187 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 4:29 pm Temat postu: |
|
|
Mój (chyba najlepszy) kolega z gimnazjum b.interesuje się pociągami, tak bardzo że sam by chciał pracować tam, ale to nie dla niego. b.dobrze zna fizykę i powinien iść w tym kierunku, wkleję za jakiś czas jego pracę którą zrobił specjalnie dla mnie. _________________ Łosiu
Tom po lewej to arcymistrz chytrości i łasości xP |
|
Powrót do góry |
|
|
Gohan
Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 1151 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 4:53 pm Temat postu: |
|
|
Przez całe dzieciństwo byłem wielkim fanem kolei. Rodzina podejrzewała mnie nawet wówczas o jakąś dewiację na tym punkcie. Pamiętam, że był taki okres, kiedy na pamięć znałem rozkład jazdy. Uwielbiałem przebywanie na dworcu i "odprawiałem" wiele pociągów przejeżdżających przez Gogolin. Z miłością do kolei łączył się też pewien strach. To było bodajże pod koniec lat 80-tych, kiedy do żółtków wprowadzono sygnały odjazdu. Na początku bardzo się ich bałem, bywały one przeraźliwe, dlatego zawsze wsiadałem do żółtka z walkmanem. Jeżeli mam być do końca szczery to nadal trochę się ich boję, choć może tego nie okazuję. W każdym razie zawsze wolałem jeździć tzw. "piętrusami" i klasycznymi składami z lokomtywą, a nie pociągami oznaczanymi w rozkładzie jazdy symbolem E (czyli żółtkami właśnie). Ostatnimy laty kolejowa pasja zdecydowanie zmalała. Równie wielką miłością darzyłem tramwaje i to szczególnie te w Krakowie, zresztą do dzisiaj znam wszystkie trasy i numery na pamięć. Miło wiedzieć, że na forum znaleźli się także inni kolejowo-tramwajowi zboczeńcy _________________ "Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann |
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekP
Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 2115 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 6:53 pm Temat postu: |
|
|
Kiedyś była taka bajka, w której lokomotywy miały twarze Bardzo ją lubiłem |
|
Powrót do góry |
|
|
lemur Moderator
Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 5251 Skąd: z Komitetu Centralnego
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 6:56 pm Temat postu: |
|
|
Queen Fan napisał: | Kiedyś była taka bajka, w której lokomotywy miały twarze Bardzo ją lubiłem |
A w tworzenie tej bajki zamieszany był nie kto inny jak Tim Staffel _________________ Pierwszy Pisarz Forum 2006, 2007, 2009; Podpis Roku 2010
Mój blogasek: http://obserwujacylemur.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 7:06 pm Temat postu: |
|
|
Gohan napisał: | Miło wiedzieć, że na forum znaleźli się także inni kolejowo-tramwajowi zboczeńcy |
Miłością do pojazdów szynowych zaraziłem się w połowie lat dziewięćdziesiątych. I to szaleństwo trwało przez dobrych kilka lat Uwielbiałem zaliczać sieć, wielokrotnie robiłem "kółeczka", wykonywałem dziesiątki zdjęć itd. itp. Nieodłącznym elementem w mojej domowej biblioteczce był SRJP - zbierałem wszystkie w latach 1995-2003. Niebawem rozwinę ten wątek. _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
jagaciarz
Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 670 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 7:34 pm Temat postu: |
|
|
Na początek:cieszę się,że dzięki wątkowi dotyczącemu wspomnień z dzieciństwa powstał i ten,jakże fascynujący, wątek.
Nie muszę też chyba dodawać,że cieszę się tj.Gohan napisał,że jest nas kilku.
U mnie miłość(niektórzy to nazywają po prostu wykolejeniem:)do wszystkiego co porusza się po szynach zaczęła się w dzieciństwie rzecz jasna.Miały na to wpływ chyba 2 czynniki:
-miałem wówczas działkę położona,a jakże, miedzy dwiema liniami kolejowymi;Łódź Kaliska-Łowicz i Łódź Kaliska-Kutno
-często jezdziłem z rodzicami do Łodzi,która w latach 80.eksploatowała 3 podstawowe typy tramwajów- popularne enki,czyli 5N, moje ulubione przeguby czyli 803N i 102NaW oraz popularne do dziś wszędzie 805Na
Do tego Łódź to największa pod względem długości tras tramwajowych "wąskotorowa" sieć w Polsce ( i jedna z największych w Polsce w ogóle- mimo licznych likwidacji linii w latach 90.).
Fascynacja pojazdami szynowymi została mi do dziś,z tym że zdjęć "własnej roboty" mam mało,za to strony o tej tematyce odwiedzam często,mam kilka numerów Świata kolei-świetnie zrobione pismo-i poluję na archiwalne,poza tym należę do łódzkiego Klubu Miłośników Starych Tramwajów,z tym że ze względu na różne zajęcia i brak czasu nie działam w nim pełną gębą i raczej rzadko bywam na zebraniach.
Poza tym jak juz wspominałem w innym wątku lubię zrobić sobie w wolnym czasie "rowerówkę" pod kątem kolejowym-dziś tym sposobem zaliczyłem 2 mijanki pociągów w Jedliczu Łódzkim( 1)żółtek z pospiesznym "Stoczniowiec" Katowice-Gdynia Główna i 2)skład cystern prowadzony rzecz jasna ET22 z żółtkiem do Torunia;co ciekawe żółtki juz w nowym,czerwono-szarym malowaniu).
Mam nadzieję,że temat będzie się rozwijał,tak z innej beczki dodam jeszcze,że nic chyba nie pobije klimatów kolejowych Dolnego Śląska. _________________ That time will come,one day you'll see when we can all be friends
Ostatnio zmieniony przez jagaciarz dnia Pią Sie 17, 2007 9:15 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Gohan
Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 1151 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 7:49 pm Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o tramwaje, to moimi ulubionymi są gierkowskie sto piątki. W Krakowie nieco starsze 102 już od paru ładnych lat nie jeżdżą, a w innych miastach jeszcze są. Poniżej krakowska sto piąteczka:
http://www.transportszynowy.pl/942.jpg _________________ "Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann |
|
Powrót do góry |
|
|
Werty
Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 1310
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:01 pm Temat postu: |
|
|
W sumie 105Na jest najbardziej rozpowszechniony modelem tramwajów. W Warszawie i Łodzi zauważyłem te całkiem nowe tramwaje.
Na przykład. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2411 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:08 pm Temat postu: |
|
|
Interesowałem się jako dziecko; wtedy, czyli pod koniec lat 80-tych, podejrzewam że większość dzieciaków miała bzika na punkcie kolejek elektrycznych! Podróże koleją również były niezapomnianym przeżyciem dla małego szkraba, jakim wówczas byłem...Póżniej zmieniło się to w trochę 'inny' rodzaj zainteresowań, ale tego tematu akurat nie będę poruszał, gdyż jest już poza mną... A w chwili obecnej...coraz rzadziej korzystam z usług PKP(choć cel podróży jest o wiele przyjemniejszy... ). _________________ There Must Be More To Life Than This |
|
Powrót do góry |
|
|
jagaciarz
Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 670 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:09 pm Temat postu: |
|
|
Kraków ma dość ciekawy i zróżnicowany tabor, zwłaszcza dzięki uzywanym wozom z Niemiec i z Wiednia.
Co do stopiątek-ciekawostką może być fakt,że w Gorzowie Wlkp. liczba używanych GT6 przewyższyła już liczbe 105Na,co jest pierwszym takim przypadkiem w Polsce.Za kilka lat podobnie moze być w innych miastach-np. do Szczecina na przełomie 2006/2007 sprowadzono chyba około30-40 uzywanych Tatr (bodaj KT) z Niemiec.
Jednak olbrzymia liczba 105(niektórzy mówią na nie "akwarium") gwarantuje,ze kilka ładnych lat ten typ (mimo nienajlepszych opinii)jeszcze pojeździ-a juz w Łodzi dość długo na pewno.
@werty-Wrzuciłes zdjęcie śląskiego Citadisa,dosyc ładnego dziecka chorzowskiego Konstalu.W Warszawie jeździ coś w tym stylu-w każdym razie na pewno też produkt konstalowski.Niestety oznaczenia w tej chwili nie podam-trzeba na stronie sprawdzić.
W Łodzi z typowo "nowych" mamy austriackie(choć montowane w Łodzi) Cityrunnery, po inauguracji Łódzkiego Tramwaju Regionalnego(planowo marzec 2008) mają dojechać bydgoskie Pesy. _________________ That time will come,one day you'll see when we can all be friends |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:13 pm Temat postu: |
|
|
jagaciarz napisał: | Wrzuciłes zdjęcie śląskiego Citadisa,dosyc ładnego dziecka chorzowskiego Konstalu. |
Owszem, ładny. Ale czy funkcjonalny?
jagaciarz napisał: | W Warszawie jeździ coś w tym stylu-w każdym razie na pewno też produkt konstalowski.Niestety oznaczenia w tej chwili nie podam |
Masz na myśli 116Na _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
Werty
Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 1310
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:16 pm Temat postu: |
|
|
116-ki tak nowocześnie nie wyglądają.
Tu mamy Łódzkiego Cityrunnera.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jagaciarz
Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 670 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:18 pm Temat postu: |
|
|
Tak,sprawdziłem na Wikipedii- 116Na. Z nowości są też 123 N, 1 sztuka 112 N jeszcze z połowy lat 90.,a w pażdzierniku mają też dojść nowe Pesy.
Jednak szynowym symbolem Warszawy cały czas jeszcze(ciekawe jak długo) pozostają popularne trzynastki,specjalnie dla niej (i tylko dla niej,jesli nie liczyc 1 sztuki na Śląsku) produkowane.
Dzięki dostawom trzynastek w latach 70. nie było już w W-wie popularnych i podstawowych wtedy w całym kraju enek. _________________ That time will come,one day you'll see when we can all be friends |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:21 pm Temat postu: |
|
|
jagaciarz napisał: | Jednak szynowym symbolem Warszawy cały czas jeszcze(ciekawe jak długo) pozostają popularne trzynastki |
To właśnie "trzynastkom" Kabaret OT.TO zadedykował piosenkę pt. "Parówa" _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
Gohan
Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 1151 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 8:32 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wiadomo w Krakowie do najnowszego taboru należy model NGT6
_________________ "Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann |
|
Powrót do góry |
|
|
PieciaM
Dołączył: 08 Lis 2005 Posty: 247 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 9:32 pm Temat postu: |
|
|
ej, jak może być temat o kolejach to ja założe autobusach - w końcu też pasja
Koleje lubie, aczkolwiek nie znam się tak bardzo jak na komunikacji autobusowej/trolejbusowej/tramwajowej. _________________ "Today I settled all family business so don't tell me that you're innocent." |
|
Powrót do góry |
|
|
jagaciarz
Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 670 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 10:08 pm Temat postu: |
|
|
Jeśli lubisz tramwaje to znaczy,że i tak dobrze trafiłeś.Teraz już wiem skąd poprzedni avatar z jelczem MZK w tle.
A co do trolejbusów-pamiętasz jeszcze te słupskie? Podobno ich istnienie było cały czas zasadne,ale w wyniku jakichś absurdalnych decyzji trajtki zlikwidowano(o ile dobrze pamiętam w 1998 albo w 1999).Wiesz może coś więcej na ten temat? _________________ That time will come,one day you'll see when we can all be friends |
|
Powrót do góry |
|
|
PieciaM
Dołączył: 08 Lis 2005 Posty: 247 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 10:22 pm Temat postu: |
|
|
Założyłem nowy topic, także tam odpowiem na to pytanie i wszystko wyjaśnie - specjalnie dla Ciebie _________________ "Today I settled all family business so don't tell me that you're innocent." |
|
Powrót do góry |
|
|
BeBe
Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 4252 Skąd: FAC 51
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 10:28 pm Temat postu: |
|
|
Wow. Nawet nie wiedziałem, że jest kilka rodzai lokomotyw ;d _________________ Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2007 10:44 pm Temat postu: |
|
|
Jest ich więcej niż "kilka". werty36 wymienił tylko najpopularniejsze elektrowozy. _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
Werty
Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 1310
|
Wysłany: Sob Sie 18, 2007 8:16 am Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | Jest ich więcej niż "kilka". werty36 wymienił tylko najpopularniejsze elektrowozy. | Jak mnie natchnie to napisze o innych typach. A może ktoś inny się zdecyduje... |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Sob Sie 18, 2007 11:08 am Temat postu: |
|
|
Nie odczuwam specjalnego pociągu do pociągów, co nie znaczy, że są mi obojętne Poza tym, jako miłośnik samochodów, jestem w stanie sobie wyobrazić co czuje miłośnik lokomotyw na widok tej kupy żelastwa _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Gohan
Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 1151 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: Sob Sie 18, 2007 1:42 pm Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o pociągi pospieszne to zastanawi mnie jedna rzecz. Zawsze byłem beznadziejny z fizyki, więc może ktoś z Was mi to wytłumaczy. Mianowicie, czy jeśli pociąg ma w przebiegu trasy odcinek, który nie jest zelektryfikowany, tzn. musi być ciągnięty przez spalinówkę, to może ciągnąć wagon restauracyjny? Bo słyszałem, że w wielu wypadkach jest to niemożliwe. Dlatego zwykle takie pociągi (np. Wrocław - Zamość, czy Katowice - Jelenia Góra) nie ciągną Warsu. Ale nie mam pojęcia dlaczego... _________________ "Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann |
|
Powrót do góry |
|
|
snopek
Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 637 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob Sie 18, 2007 1:47 pm Temat postu: |
|
|
Spora część Niemców inetresuje się koleją.
Przyjeżdżają do mojego miasta z aparatami i pełno zdjęć robią. (w sumie to mogę powiedzieć, że robili, bo teraz po przebudowie prawie wcale nie ma już tych starychurządzeń, semaforów, przekładni, itp.) |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:20 pm Temat postu: |
|
|
-- USUNIETO -- |
|
Powrót do góry |
|
|
Gohan
Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 1151 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:59 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki. Faktycznie tak jest, że pociągi pospieszne na odc. Wrocław - Jelenia Góa nie ciągnął wagonu restauracyjnego. Jednakże jest to linia elektryczna. A pociąg, o którym mówiłem, z Katowic do Kędzierzyna-Koźla ciągnięty jest przez elektrowóz, potem z Kędzierzyna do Wałbrzycha spalinówka, a Wałbrzych - Jelenia znowu elektrowóz. Był (nie wiem może jeszcze jest) pospieszny Hetman z Wrocławia do Zamościa. I on np, ciągnął Wars mimo, że na odc. Dębica - Zamość nie miał prądu. Wszystko to bardzo dziwne _________________ "Bobry wesoło gryzą drewno, szczury biegają za myszami, lśnią im oczki, bo żadnej choroby już w nich nie ma. Nawet jeleń zwykle tak podatny na bakterie nie może zachorować i pełną gębą je siano, Ludzie będą rodzili zdrowych ludzi, jesteśmy już nie tylko w Europie, ale chyba nawet w kosmosie".
Wojciech Mann |
|
Powrót do góry |
|
|
Monior vel. MoniQue(en)
Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 1683
|
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 9:48 pm Temat postu: |
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
|
jagaciarz
Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 670 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 4:58 pm Temat postu: |
|
|
Zeby odświeżyć temat:).
W czasach kiedy raczej likwiduje się połączenia kolejowe mile zaskoczyła mnie informacja,że w 2009 roku ma zostać wyremontowana linia Łódź Kaliska-Łowicz,niegdyś bardzo ważna i uczęszczana linia,obecnie jeżdzą po niej tylko pociągi towarowe(w dużej mierze dzięki remontowi Warszawsko-Wiedeńskiej,jak i inwestycjom przemysłowym w rejonie Strykowa).
Miło byłoby ujrzeć na linii osobówki do Łowicza jak za dawnych lat-zapotrzebowanie na te pociągi cały czas jest,jeszcze nie tak dawno(6-7 lat temu) było 9 par w ciągu dnia,teraz nie ma żadnej:((latem jeździły jeszcze 2 pary).Poza tym linia jest ważna jako alternatywne połaczenie Łodzi z W-wą,nie tylko podczas objazdów. _________________ That time will come,one day you'll see when we can all be friends |
|
Powrót do góry |
|
|
mancin
Dołączył: 16 Gru 2003 Posty: 333
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 10:04 pm Temat postu: |
|
|
.....
Ostatnio zmieniony przez mancin dnia Pon Gru 06, 2010 9:37 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|