Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co sądzisz o serii NASCAR? |
Nuuuda... |
|
29% |
[ 5 ] |
Jest mi obojętne - nie interesuje się. |
|
58% |
[ 10 ] |
Lubię czasem popatrzeć. |
|
11% |
[ 2 ] |
Bardzo interesujące! |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 17 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 1:27 pm Temat postu: NASCAR |
|
|
Kensington napisał: | nevada napisał: | Może warto by zrobić nowy temat o NASCAR? |
Niezła myśl! |
No to myśl przemieniła się w czyny
Interesuje się ktoś w ogóle tą serią wyścigów? Niestety w Polsce nie jest zbyt popularna, chociaż i tak nie jest najgorzej. Jeśli chodzi o moją osobę, to od dziecka Od tego sezonu w tej serii bierze udział były kierowca F1 Juan Pablo Montoya i dało się zauważyć, że część zwolenników F1 zaczyna bardziej interesować się serią NASCAR, głównie dzięki Montoyi. Pozornie jazda po owalu może wydać się banalna, ale to tylko pozory. Jazda w tłoku (w wyścigu staruje 43 kierowców) często z prędkością nawet powyżej 300 km/h na pewno nie jest łatwa tym bardziej, że odległości miedzy samochodami często są w granicach do 1m, a czasem nawet do kilkudziesięciu centymetrów, co w razie gapiostwa jednego z kierowców grozi karambolem. Jednak zamiast przepychanek kierowcy wybierają jazdę w drafcie, czyli formują ciąg samochodów i w ten sposób pierwszy likwiduje opór powietrza pozostałym, co ułatwia im wyprzedzanie, natomiast pierwszy również sporo zyskuje na prędkości mając za sobą pozostałych (zasad aerodynamiki nie zmienimy;]) - czyli siła jednak jest w grupie, a nie w pojedynczym uciekinierze. Poniżej znajdują się linki do najciekawszych fragmentów wyścigów (czyt. esencji NASCAR )
NASCAR Nextel Cup - ostatnie 2 okrążenia z wyścigu Daytona 500 z tego sezonu (jeden z najciekawszych finiszów w historii!)
http://www.youtube.com/watch?v=m3-hJFTZe08
3 ostatnie okrążenia na torze w Darlington, a o zwycięstwie zadecydowały dosłownie centymetry (na resztkach opon!)
http://www.youtube.com/watch?v=wdm2EbYbkzw
Również interesujący finisz
http://www.youtube.com/watch?v=jNFcAmvNoyE
Częste efekty ścigania się przy silnym wietrze z przeciwka
http://www.youtube.com/watch?v=CamcJDYatAM
To o czym pisałem wcześniej o jeździe w tłoku
http://www.youtube.com/watch?v=j-OmjYl2q2E
http://www.youtube.com/watch?v=WP-Fvc073Ak
http://www.youtube.com/watch?v=9sAh6SwTxw8
http://www.youtube.com/watch?v=aDseTOHNER4
http://www.youtube.com/watch?v=eZthSvjfQhQ
http://www.youtube.com/watch?v=k7K4Vd396kU
A to tylko dla twardzieli
http://www.youtube.com/watch?v=vw_BVPonZeA _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen
Ostatnio zmieniony przez PiotreQ dnia Pią Lip 06, 2007 11:25 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mumin_king
Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 6343 Skąd: Rzekuń
|
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 1:32 pm Temat postu: |
|
|
Kiedyś była taka bajka o NASCAR
Dla mnie obojętny jak każdy sport motorowy, o wiele bardziej wolę patrzeć na siatkówkę plażową kobiet i oglądać obojętnie jaki sport drużynowy. Tam liczą się przynajmniej umiejętności człowieka (choć też nie tak jak w indywidualnych sportach ^^) a nie parametry maszyny No, ale nie każdy musi lubić ^^ _________________
GGP - na spotkanie ze świeżoscią
Bój się bloga NOWOŚĆ BLOG MUMINA
wg Matteya - bardzo sprytne ALTER EGO.
Zwycięzca Queenwizji - grudzień 2012 |
|
Powrót do góry |
|
|
BeBe
Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 4252 Skąd: FAC 51
|
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 1:35 pm Temat postu: |
|
|
Muzyka fajna w tym ostatnim :B
A co do tematu: nigdy się tym głębiej nie interesowałem. Przewaliłem fortunę za dzieciaka grając na salonach gier w tego typu symulatory, ale jak każde wyścigi i samochody-nie interesuje mnie to i nie wiem, co ludzie w tym widzą fascynującego :B
A pana Montoyę kojarzę tylko z tego, że mam jego czapkę z autografem ;d _________________ Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 1:42 pm Temat postu: |
|
|
Filmy robią wrażenie
Mam kilka pytań:
1. Czy Juan Pablo jest jedynym byłym kierowcą F1, który startuje w serii Nascar?
2. Od jak dawna organizowane są wyścigi?
3. Ile wyścigów liczy jeden sezon?
4. Czy każdy kierowca staruje "indywidualnie", czy może tak jak w F1 każdy zespół ma dwóch kierowców (<-- Chyba nie, skoro startuje nieparzysta liczba zawodników).
5. Czy w razie czego mogę zadawać kolejne pytania? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Nie Lip 01, 2007 2:07 pm Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | Filmy robią wrażenie
Mam kilka pytań:
1. Czy Juan Pablo jest jedynym byłym kierowcą F1, który startuje w serii Nascar?
Aktulanie tak. W latach 60-tych sporadycznie brał w nich udział Mario Andretti. Później chyba też kilku kierowców, ale nie pamiętam w tej chwili nazwisk.
2. Od jak dawna organizowane są wyścigi?
Od 1933 roku. Na początku były to samochody seryjne, jednak później wprowadzono inne przepisy i samochód do dziś ma przypominać seryjny (Stock Car - w nazwie NASCAR). Samochody (z wyglądu) różnią się jedynie malowaniem, gdyż karoserie są praktycznie identyczne. Malowane są nawet przednie i tylne światła oraz przedni wlot powietrza (potocznie grill), co daje efekt naturalnego wyglądu.
3. Ile wyścigów liczy jeden sezon?
Różnie. Obecny sezon liczy 41 - liczba oscyluje w tych granicach.
4. Czy każdy kierowca staruje "indywidualnie", czy może tak jak w F1 każdy zespół ma dwóch kierowców (<-- Chyba nie, skoro startuje nieparzysta liczba zawodników).
Każdy kierowca należy do jakiegoś teamu (po kilku kierowców w jedym - nie ma stałej liczby jak w F1 - może być 1, a nawet 4.
5. Czy w razie czego mogę zadawać kolejne pytania?
W razie czego - tak, tylko łatwe |
A jeśli chodzi o Montoyę, to w trzeciej sesji treningowej zajął 2. miejsce Gość z dnia na dzień zaskakuje mnie coraz bardziej. I pomyśleć, że to jego pierwszy sezon po F1 _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2411 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon Lip 02, 2007 10:00 am Temat postu: |
|
|
Kiedyś grałem w taką samochodówkę, ale samymi wyścigami niespecjalnie się interesuję... _________________ There Must Be More To Life Than This |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 10:24 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Chyba nie trzeba się specjalnie domyślać czym grozi zetknięcie się z takim "latającym obiektem" |
Masz rację, nie trzeba. Kilka lat temu z bolidu Villeneuve'a odpadło jedno z kół i śmiertelnie raniło jednego ze stewardów
A przy okazji pytanko: co to za pojazd pojawia się przy bandzie w pierwszych sekundach filmu? Wygląda jak furgonetka używana przez MPO
_________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 10:28 pm Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | A przy okazji pytanko: co to za pojazd pojawia się przy bandzie w pierwszych sekundach filmu? Wygląda jak furgonetka używana przez MPO |
Bo to właśnie jest tego typu pojazd _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 10:30 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Kensington napisał: | A przy okazji pytanko: co to za pojazd pojawia się przy bandzie w pierwszych sekundach filmu? Wygląda jak furgonetka używana przez MPO |
Bo to właśnie jest tego typu pojazd |
Serio?
To już nie mają kiedy sprzątać, tylko podczas wyścigu? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 10:36 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Akurat w tym czasie była żółta flaga |
To zmienia postać rzeczy
To może przy okazji też przejścia dla pieszych odmalowali? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 11:10 am Temat postu: |
|
|
No i Montoya znów miał pecha pod koniec wyścigu. Nadział się (nie z jego winy!) na jadący przed nim samochód i dosłownie na niego wyjechał
http://www.youtube.com/watch?v=L7s0lTlW4lg
Za to na pocieszenie był fantastyczny finisz! Różnica między zwycięzcą (McMurray) a przegranym (Busch) wyniosła 0,005 sekundy!
Nie obyło się bez "dymu" Skrót
Za tego dzikusa na początku wyścigu nie odpowiadam _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 12:32 pm Temat postu: |
|
|
Następnym razem będzie lepiej
Kiedy kolejny wyścig? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 12:53 pm Temat postu: |
|
|
Już w przyszłą niedzielę na torze Chicagoland Speedway - planowo o 20:30
Cytat: | Kyle Busch za przegraną na finiszu obwinia brak współpracy pomiędzy kierowcami Hendrick Motorsports.
Było wiele okazji, aby ktoś ustawił się za mną i wypchnął mnie przed niego. mówił Busch. Szczególnie Jeff Gordon, wolał zostać po zewnętrznej i pomagać kolejnemu samochodowi Roush Racing. |
Może jeszcze mieli go popchnąć zderzakiem do samej mety
Tak czy inaczej, to tylko pozornie jest zwykła jazda jeden za drugim. A tak naprawdę wszystko jest dokładnie przemyślane i samotna ucieczka raczej rzadko się opłaca. Samochody jadące w grupie są o wiele szybsze - zarówno prowadzący jak i pozostali za nim. Pierwszy jest "popychany" powietrzem wypychanym przez jadących za nim, a z kolei jadący za nim uzyskuje większą prędkość, gdyż pierwszy likwiduje opór powietrza. I znów dzięki temu jedzie szybciej i "popycha" pierwszego itd., itd., itd., _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 5:30 pm Temat postu: |
|
|
Mam dwa pytanka:
1. Na ile niebezpieczny jest to sport i jak wysoka jest śmiertelność na torze (wśród kierowców)?
2. Z jaką prędkością poruszają się auta? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2007 1:40 pm Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | 1. Na ile niebezpieczny jest to sport i jak wysoka jest śmiertelność na torze (wśród kierowców)? |
Jak każdy sport motorowy, nie jest to bezpieczna dyscyplina. Jak dotąd od początku wyścigów na torze zginęło 51 kierowców. Ale na pocieszenie - od 2001 roku, kiedy to na torze Daytona zginął Dale Earnhardt Sr., władze zainwestowały sporą sumę na jeszcze lepsze zabezpieczenia, co w rezultacie zaowocowało tym, że do dziś od tamtej pory nie zdarzył się jeszcze żaden wypadek śmiertelny. (EDITED)
Kensington napisał: | 2. Z jaką prędkością poruszają się auta? |
Na najszybszych torach (tzw. Superspeedwayach) samochody są w stanie osiągnąć prędkość nawet do 210mph, co w przeliczeniu na kilometry daje nam 336km/h! W 1987 roku w kwalifikacjach Bill Elliott osiagnął właśnie 210.364mph! Natomiast na torze Talladega Superspeedway rekord (w kwalifikacjach i również należy do Billa Elliota i również w 1987 roku) wynosi 212.809mph (około 342km/h!). Jednak prędkości w trakcie wyścigów są nieco mniejsze. Powód? Kwalifikacje to tylko dwa okrążenia, więc samochód można ustawić na maximum. Natomiast wyścig, to już inna sprawa - silnik, ciśnienie w oponach, balans samochodu itd. trzeba ustawić tak aby to wszystko wytrzymało do końca, więc trzeba zastosować optymalne ustawienie. _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2007 7:58 pm Temat postu: |
|
|
Kolejna garstka pytań:
1. Ile mil/kilometrów ma przeciętny tor?
2. Czy kierowcy zawsze poruszają się w "lewo"?
3. Ile zwykle trwa wizyta w boksie? Jakich "manewrów" mogą wtedy dokonywać mechanicy?
4. Czy w całej historii za kierownicą pojawił się jakiś Polak?
5. Czy aby wystartować w wyścigu, kierowca musi posiadać "superlicencję", tak jak to ma miejsce w przypadku F1?
6. W jaki sposób dekorowani są zwycięzcy? Hymn, puchar, uścisk dłoni, szampan?
PiotreQ, wybacz, że Cię męczę _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2007 11:10 pm Temat postu: |
|
|
1. Ile mil/kilometrów ma przeciętny tor?
Bristol Motor Speedway jest najmniejszym torem i liczy 0,533 mili = 0,86km. Natomiast najdłuższym jest Talladega Superspeedway (2,66 mili = 4,3km). Długość wyścigu nie jest ustawiana pod okrągłą liczbę okrążen, ale pod okrągłą liczbę mil do przebycia. Stąd takie nazwy wyścigów jak Pepsi 400, Food City 500, Coca-Cola 600, Citizens Bank 400 itp. (sponsor + ilość mil do przebycia).
2. Czy kierowcy zawsze poruszają się w "lewo"?
Na torach owalnych tak. Ale jeśli chodzi o tory drogowe ("aż" dwa w sezonie Nextel Cup! ), to poruszają się zgodnie z ruchem wskazówki zegara.
3. Ile zwykle trwa wizyta w boksie? Jakich "manewrów" mogą wtedy dokonywać mechanicy?
Około kilkunastu sekund. W tym czasie można wymienić koła, dotankować, dokonać regulacji w aerodynamice i poddać wóz małej kosmetyce, jeżeli zachodzi taka potrzeba. W odróżnieniu od np. F1 wymianą kół zajmuje się dwóch mechaników i mają do odkręcenia po 6 śrub A tak wygląda to w praktyce:
http://www.youtube.com/watch?v=ilJ5qxhBbaI
a tak nie należy podjeżdżać do pit stopu
http://www.youtube.com/watch?v=5wIYXZWUawg
4. Czy w całej historii za kierownicą pojawił się jakiś Polak?
Polak z pochodzenia? Tak Alan Kulwicki i to jedyny, jak na razie, polski akcent
5. Czy aby wystartować w wyścigu, kierowca musi posiadać "superlicencję", tak jak to ma miejsce w przypadku F1?
Coś w tym stylu, jednak NASCAR nie należy do FIA
6. W jaki sposób dekorowani są zwycięzcy? Hymn, puchar, uścisk dłoni, szampan?
...seks, rock'n'roll, frytki, KFC itp. Zazwyczaj jest to wyjście na dach samochodu, podnisienie rąk w geście zwycięstwa i do wywiadu
Tak robił to wspomniany Alan Kulwicki w 1992 roku (widać, że Polak, skoro kulturalnie sie uczesał przed wyjściem za wozu ):
http://www.youtube.com/watch?v=MWMDCxDiGmQ
Dziś wygląda to w sumie tak samo _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 1:37 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | poruszają się zgodnie z ruchem wskazówki zegara. |
Tylko jednej? A co z drugą?
PiotreQ napisał: | W odróżnieniu od np. F1 wymianą kół zajmuje się dwóch mechaników |
Czy wynika to z obowiązujących przepisów, czy może zespół chce zaoszczędzić na mechanikach?
Mocne Po diabła oni się tam wszyscy naraz pchali?
PiotreQ napisał: | Coś w tym stylu, jednak NASCAR nie należy do FIA |
Skoro nie należy do FIA, to kto decyduje np. o zmianach w przepisach i ustala inne kwestie? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 1:54 pm Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | poruszają się zgodnie z ruchem wskazówki zegara. |
Tylko jednej? A co z drugą? |
Ta druga wskazuje godziny, więc porusza się zbyt wolno jak na tę serię
Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | W odróżnieniu od np. F1 wymianą kół zajmuje się dwóch mechaników |
Czy wynika to z obowiązujących przepisów, czy może zespół chce zaoszczędzić na mechanikach? |
Najwyraźniej i to i to
Kensington napisał: |
Mocne Po diabła oni się tam wszyscy naraz pchali? |
Nr 24 chciał wjechać po skosie do swojego boksu przez boks załogi nr 15. Niestety spotter* nie powiadomił Gordona (nr 24), że nr 15 udaje się do swojego boksu albo Gordon sam tego nie zauwazył - wtedy nie zwali na spottera*
*Spotter to taki gość, który obserwuje swojego kierowce na wieżyczce i podpowiada mu, co ma robić. Przekazuje mu wszelkie informacje jakie tylko się da, np. podpowiada czy ktoś jedzie za nim, obok niego itd. w celu uniknięcia kolizji, kiedy zjechać do boksu, informuje o flagach, niebezpieczeństwach na torze itd., itd.
Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | Coś w tym stylu, jednak NASCAR nie należy do FIA |
Skoro nie należy do FIA, to kto decyduje np. o zmianach w przepisach i ustala inne kwestie? |
Kto? Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych, czyli National Association for Stock Car Auto Racing, czyli w skrócie NASCAR _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 1:57 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Ta druga wskazuje godziny, więc porusza się zbyt wolno |
Przyda się Ralfowi, kiedy już go sprowadzisz
PiotreQ napisał: | Nr 24 chciał wjechać po skosie do swojego boksu przez boks załogi nr 15. Niestety spotter nie powiadomił Gordona (nr 24), że nr 15 udaje się do swojego boksu albo Gordon sam tego nie zauwazył - wtedy nie zwali na spottera |
W F1 też można obserwować "ciekawe" sytuacje w boksach
PiotreQ napisał: | Kto? Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych, czyli National Association for Stock Car Auto Racing, czyli w skrócie NASCAR |
Strasznie to wszystko pogmatwane _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 2:04 pm Temat postu: |
|
|
Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | Ta druga wskazuje godziny, więc porusza się zbyt wolno |
Przyda się Ralfowi, kiedy już go sprowadzisz |
Teraz Ty mnie nie denerwuj!
Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | Kto? Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych, czyli National Association for Stock Car Auto Racing, czyli w skrócie NASCAR |
Strasznie to wszystko pogmatwane |
FIA i NASCAR to po prostu dwie różne i niezależne organizacje - tak lepiej?
A wracając do incydentu w boksie, to bardzo możliwe jest jeszcze to, że gdy Gordon (24) jechał po lewej stronie za Waltripem (15), ten zwolnił i skręcił w lewo do boksu i zabrał ze sobą Gordona Nie pamiętam dokładnie gdzie Gordon miał wtedy swój boks. _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 2:09 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Kensington napisał: | PiotreQ napisał: | Ta druga wskazuje godziny, więc porusza się zbyt wolno |
Przyda się Ralfowi, kiedy już go sprowadzisz |
Teraz Ty mnie nie denerwuj! |
Nawet nie śmiałbym Cię denerwować
PiotreQ napisał: | FIA i NASCAR to po prostu dwie różne i niezależne organizacje - tak lepiej? |
Zdecydowanie lepiej
Mogę zadać jeszcze kilka głupich pytań? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 2:23 pm Temat postu: |
|
|
Łomatko!
Konkurencji aż szczęki pospadały ze zdziwienia _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 2:39 pm Temat postu: |
|
|
A przy okazji: czy ten "pit-stop" jest żywcem wyjęty z filmu "Cars"? Jeśli tak, to jako ciekawostkę podam, że w "lokalnych" wersjach językowych głosu użyczyli w nim m.in. Fernando Alonso i Michael Schumacher (a przynajmniej takie były plany). _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kensington
Dołączył: 27 Sie 2004 Posty: 4263 Skąd: Modar
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 3:11 pm Temat postu: |
|
|
PiotreQ napisał: | Kensington napisał: | A przy okazji: czy ten "pit-stop" jest żywcem wyjęty z filmu "Cars"? |
Tak |
Noszę się z zamiarem obejrzenia tego filmu już od dawna
Może dziś wreszcie się uda
A wracając do NASCAR:
1. Czy tak jak w F1 każdy wyścig poprzedzony jest seriami treningowymi i kwalifikacjami?
2. Jak wygląda w NASCAR kwestia ogumienia?
3. Czy istnieją ograniczenia odnośnie mocy silników?
4. Jak punktowane są miejsca na mecie?
5. Jeśli młodszą siostrą F1 jest GP2, to jak nazywa się młodsze rodzeństwo NASCAR? _________________
Z kobietami się nie dyskutuje. Kobiet się słucha.
Moje aukcje |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotreQ
Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 4957
|
Wysłany: Sro Lip 11, 2007 5:25 pm Temat postu: |
|
|
1. Czy tak jak w F1 każdy wyścig poprzedzony jest seriami treningowymi i kwalifikacjami?
Tak. Trening, kwalifikacje, trening, trening, wyścig - no chyba, że warunki atmosferyczne pokrzyżują plany (o jeździe w deszczu nie ma mowy ani na treningu, ani w kwalifikacjach, ani w wyścigu).
2. Jak wygląda w NASCAR kwestia ogumienia?
Ogumienie zawsze jest dostosowywane do długości toru i prędkości na nim uzyskiwanej. Na torach krótkich dobierane są opony, które zużywają się szybciej jednak są bardziej przyczepne, na torach długich - odwrotnie. Napełniane są azotem technicznym (nie wiem czy tak samo jest w F1).
3. Czy istnieją ograniczenia odnośnie mocy silników?
Aktualnie samochody są wyposażane w silniki do około 750 KM o pojemności skokowej 5,87l. Są one zaawansowane technologiczne, jednak przestarzałe konstrukcyjnie, bo z lat 60-tych (V8 ). Ale patrząc na ich moc, w niczym ta przestarzałość im nie przeszkadza no i mają ten swój klimat starych bryk
4. Jak punktowane są miejsca na mecie?
Miejsce | punkty
1 180
2 170
3 165
4 160
5 155
6 150
7 146
8 142
9 138
10 134
11 130
12 127
13 124
14 121
15 118
16 115
17 112
18 109
19 106
20 103
21 100
22 97
23 94
24 91
25 88
26 85
27 82
28 79
29 76
30 73
31 70
32 67
33 64
34 61
35 58
36 55
37 52
38 49
39 46
40 43
41 40
42 37
43 34
...ale to dopiero początek
Cytat: | W NASCAR przyznawane są także punkty bonusowe. Pięć zdobywa zawodnik, który chociaż raz w całym wyścigu był na prowadzeniu. Kolejne pięć zdobywa zawodnik, który prowadził przez największą liczbę okrążeń. Po dwudziestu sześciu wyścigach sezonu każdy zawodnik z pierwszej dziesiątki w klasyfikacji ogólnej i każdy z poza niej, który traci maksymalnie 400 punktów do lidera, wchodzi do fazy "W pogoni za mistrzostwem". Punkty tych zawodników zostają zmienione w następujący sposób: lider klasyfikacji generalnej otrzymuję 5050 punktów, a każdy następny kierowca w tej fazie pięć punktów mniej, czyli 5045, 5040 itd. Jedynie zawodnicy, którzy dostali się do fazy "W pogoni za mistrzostwem" będą mogli zdobyć tytuł mistrzowski. |
Sam tego chciałeś
5. Jeśli młodszą siostrą F1 jest GP2, to jak nazywa się młodsze rodzeństwo NASCAR?
Jak już Ci pisałem, NASCAR jest organizacją, więc młodszej siostry nie ma Ale wiem o co Ci chodzi NASCAR jest podzielone na serie: Nextel Cup Series, Busch Series i Craftsman Truck Series. To są trzy największe ligi. Kierowcy mogą startować równocześnie w Nextel Cup, w Busch i Craftsman Truck Series - i właśnie sporo tak czyni (Montoya - Nextel i Busch). Niżej są jeszcze NASCAR Regional Racing, Whelen Modified Tour oraz Dodge Weekly Series. A w liczbach wygląda to tak: 1500 wyścigów na 100 torach w 38 stanach, oraz Kanadzie i Meksyku
Craftsman Truck Series - emocjonująca końcówka: http://www.youtube.com/watch?v=b_kfPScVZiQ Zerknij na analizę pod koniec, jaki to kontaktowy sport (wypychanie zderzakami jest w każdej serii na porządku dziennym). Tego nie ma w F1 _________________
Vice Maskotka Forum 2007
Vice Człowiek Roku Forum 2008
PiotreQrmx.com - Remixy Queen
QueenBootlegs.com - Bootlegi Queen |
|
Powrót do góry |
|
|
|